Cursus Online marketing

De consument van nu gaat niet online, die leeft online. Met andere woorden; klanten zijn elke dag op internet. Adverteren op de traditionele manier is nog niet weg te denken, maar toch wordt marketing een mix van oude en nieuwe vormen. Vraag je je af welk online marketingmiddel of welke marketingmix effectief is voor je organisatie en op welk moment je een marketingmiddel inzet en met welk doel? Dan is deze opleiding ideaal voor jou!

Voor wie?

Voor iedereen die wil ontdekken wat online marketing inhoudt en meer rendement wil halen uit online marketing.

Aanpak

Je krijgt les in kleine groepen waarbij theorie en praktijk elkaar in een prettig tempo afwisselen. Jouw docent is iemand uit de praktijk met veel werkervaring en dus weet wat er speelt. Daardoor krijg je actuele voorbeelden en tips. Tijdens de lessen is er volop gelegenheid om je vragen te stellen.

Startdata

LocatieDatumTijd
DoetinchemMei 202219.00 - 22.00 uur

Inhoud van de opleiding

Tijdens de cursus online marketing leer je de basis van de diverse onderwerpen binnen de online marketing. Met deze basiskennis kun je vervolgens direct aan de slag.

De basis van marketing

  • Wat is online marketing?
  • Welke middelen en kanalen zijn er?
  • Waar begin je?

Online Strategie

  • Doelstellingen
  • Doelgroepen en Persona’s
  • Business Model Canvas
  • Waarde Propositie Canvas
  • Online Scorecard
  • Customer Journey

Zoekmachineoptimalisatie & Contentmarketing

  • De peilers van Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google algoritme en updates
  • Rankingfactoren
  • On Page SEO
  • Core Web Vitals
  • Google EAT
  • Sitestructuur en Interne links
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Zoekintentie
  • Content
  • Tools

Zoekmachineadverteren (SEA)

  • Wat is het
  • Hoe werkt het?
  • Verschillende netwerken en soorten campagnes
  • Campagne indelen
  • Advertentieteksten schrijven
  • Kwaliteitsscore

Conversieoptimalisatie

  • Wat is het?
  • Opbouw van een landingspagina
  • Hoe ga je te werk?
  • Overtuigingsprincipes van Cialdini
  • Tools

Social Media

  • Kanalen en Cijfers
  • “How to stop them scroll?”
  • Content: ideeën & vormen
  • Checklist voor goede berichten

E-mailmarketing

  • Wat is e-mailmarketing?
  • E-mailmarketingplan
  • Segmenteren
  • Best practices & Tips
  • Wetgeving
  • Marketing Automation

Afsluiting

Heb je minimaal 80% van de lessen bijgewoond, dan ontvang je aan het eind van de lessen het DOC-certificaat Online marketing.

Praktische zaken

  • We starten bij voldoende deelnemers.
  • 5 lessen van 3 uur
  • Locatie en startmoment in overleg

Investering

Betaling ineens € 840,00
Dit bedrag is exclusief boekengeld en vrij van btw.
Indicatie boekengeld: € 40,00 (Handboek online marketing 7 de druk).

Je betaalt geen inschrijfkosten en arrangementskosten.

Misschien ook interessant?