Administratief medewerker
In de afgelopen jaren is de functie van receptioniste / telefoniste steeds meer veranderd in een administratieve functie waarin je de kantoororganisatie ondersteunt. Daar komen veel extra vaardigheden bij kijken en die hebben we in deze vernieuwde en gemoderniseerde opleiding verwerkt.
Het is een opleiding op MBO-niveau 3.
In deze opleiding ga je aan de slag met een goede basiskennis die je moet beheersen om in een kantooromgeving te kunnen functioneren. Als Administratief medewerker zijn je werkzaamheden heel wisselend. Je zorgt voor de afhandeling van post, mail en telefoontjes. Je houdt dossiers bij en zorgt voor archivering van documenten. Het contact met collega’s is een belangrijk onderdeel van je taken. Je ondersteunt ze met jouw werkzaamheden.
Opzet van de opleiding
Tijdens de opleiding zorgen we ervoor dat je alle vaardigheden leert om de taken goed in te kunnen vullen. Je gaat aan de slag met digitale en sociale vaardigheden. Het zijn praktische en actieve lessen, helemaal aan de wensen van nu aangepast waardoor je direct inzetbaar bent. We geven je met deze opleiding kennis en vaardigheden mee waardoor jij met zelfvertrouwen kunt solliciteren en werken.
In de opleiding Administratief medewerker ga je aan de slag met de volgende vakken:
- Front- en backofficevaardigheden
- Digitale vaardigheden
- Tekstverwerken
- Spreadsheet
- Nederlands
Deze opleiding is tevens een opstap naar een specialisatie in de richting medisch secretaresse. Daarnaast kun je van hieruit je eigen vervolgtraject samenstellen door de vele mogelijkheden die DOC Opleiding & Training te bieden heeft.
Startdata en Leslocaties
Locatie | Datum | Tijd |
---|---|---|
Administratief medewerker | januari 2023 |
Inhoud van de opleiding
Front- en backofficevaardigheden
- Overzicht van kantoorwerkzaamheden
- Basis communicatie
- Sociale vaardigheden en algemene omgangsvormen
- Klantvriendelijk telefoneren
- Organisatie en administratie
- Agendabeheer
- Postbeheer
- Het archief
Afronding: inleveren portfolio
Digitale vaardigheden
- Werken op de PC
- Werken in OneDrive
- Werken met Office Online
- Dropbox
- Outlook
- MS Teams / Zoom
- Zakelijk werken met Social media
- Typevaardigheid
Afronding: praktische eindtoets
Toets Typevaardigheid
Tekstverwerken
- Kennismaken met Word
- Bewerken en afdrukken van teksten
- Opmaken van teksten
- Tekst ordenen
- Tekst indelen
- Document indelen
- Opdrachten gekoppeld aan de praktijk
Afronding: DOC Praktijkexamen in de laatste les
Spreadsheet
- Het programma Excel
- Basis rekenen met Excel
- Werkblad opmaken
- Alles op z’n plaats
- Uitgebreid rekenwerk
- Grafieken
- Tabellen
- Opdrachten gekoppeld aan de praktijk
Afronding: DOC Praktijkexamen in de laatste les
Basiskennis Nederlands
Het is belangrijk om je basiskennis van het Nederlands op orde te hebben als je op kantoor aan de slag gaat. In deze lessen haal je weer op wat je bent vergeten en vullen we je kennis aan zodat je daar goed mee voor de dag kunt komen.
Inhoud van de lessen:
- Werkwoordspelling
- De algemene spelling
- Interpunctie
- Zinsbouw/stijl
- Grammatica woordsoorten
- Grammatica zinsdelen
- Terugkoppelen met de praktijk
Afronding: DOC Eindtoets gebaseerd op oefenstof uit het boek.
Zelfstudie
Je moet ongeveer 8 uur per week thuis aan de slag met huiswerk. We adviseren een computer met Office 365 (ook wel Microsoft 365 genoemd) en Internet om te kunnen oefenen.
Vooropleiding
Voor deze opleiding vragen wij minimaal een vooropleiding op vbo-niveau. Verder gaan wij ervan uit dat je je goed in het Nederlands kunt uitdrukken zowel mondeling als schriftelijk.
Afronding
Na afronding van alle vakken heb je recht op het DOC diploma Administratief medewerker.
Praktische zaken
- De opleiding start bij voldoende deelnemers
- 5 vakken met elk 10 lessen van 1,5 uur
- Locatie: Doetinchem
- Startmaand: januari
Investering
Lesgeld € 1.875,00
Het bedrag is vrij van btw, inclusief examengeld.
Indicatie boekengeld € 150,00