Training Klantgericht Telefoneren

Hoe voer je klantgericht en professioneel een telefoongesprek? Wat is de invloed van jouw stemgebruik op jouw gesprekspartner? Hoe breng je structuur aan in een gesprek? Hoe bereik jij jouw doel in een gesprek? Hoe houd je het gesprek kort en bondig? Tijdens deze training leren we jou direct toepasbare vaardigheden zodat je nog professioneler en klantgerichter handelt. Je houdt het hoofd koel, ook als het druk is. Jij bent hét visitekaartje van je organisatie.

Voor wie?

Voor iedereen die in z’n dagelijkse werk veel telefonisch klantcontact heeft of in de toekomst doorgroeit naar een dergelijke functie. Verder is voor deze training geen specifieke vooropleiding of basiskennis vereist.

Leerdoelen afgestemd op jouw situatie

Voorafgaand aan deze telefoontraining vindt altijd een intake plaats. Daarbij krijgen we inzicht in de zaken waar je tegenaan loopt en waar jij aan wilt werken. Van de trainer ontvang je tijdens de training feedback op jouw persoonlijke leerdoelen. Zo nemen we jouw dagelijkse praktijk mee in de training en sluit de training altijd aan op jouw persoonlijke leerbehoefte.

Startdata en Leslocaties

LocatieDatumTijd
28 juni 20229:30 tot 16:30 uur
11 oktober 20229:30 tot 16:30 uur
8 december 20229:30 tot 16:30 uur

Inhoud van de training

Het 1-daagse trainingsprogramma van Klantgericht Telefoneren

Tijdens de training klantgericht telefoneren oefen je vaardigheden als luisteren, vragen en doorvragen. Je krijgt inzicht in telefoonetiquette en klantgerichtheid, zodat je weet hoe je gastvrij en professioneel handelt. Kortom, je leert alles wat er nodig is voor professioneel en klantgericht contact met klanten.

  • Persoonlijke presentatie (aan de telefoon)
  • Klantgericht en professioneel gedrag
  • Stemgebruik – invloed van intonatie, snelheid, volume en articulatie
  • Analyse van de vraag en situatie van jouw klant
  • Vraag-, doorvraag en luistertechnieken
  • Aannemen van boodschappen
  • Structuur aanbrengen in je gesprekken
  • De leiding hebben, houden en waar nodig terugnemen
  • Het hoofd koel houden bij piekdrukte – in de wacht en doorverbinden
  • Omgaan met emoties – klachten, irritatie, etc.
  • Feedback geven aan collega’s – terugbeldiscipline en melden van afwezigheid

Jouw resultaten na deze training:

  • Je presenteert je op een klantgerichte en professionele wijze aan de telefoon
  • Je weet hoe je met stemgebruik en toonzetting jouw gesprekken gunstig kunt beïnvloeden
  • Je gesprekken hebben een duidelijke structuur
  • Je hebt en houdt de leiding in elk gesprek
  • Je kunt beter omgaan met emoties, klachten en irritaties van klanten
  • Je beschikt over de juiste vraag- en luistertechnieken
  • Je weet hoe je omgaat met lastige telefoongesprekken
  • Je kunt piekdrukte aan de telefoon beter beïnvloeden en hier sturing aan geven

Praktische zaken

  • 1 dag van 9:30 uur tot 16:30 uur
  • Locatie en startmoment in overleg
  • Les in kleine groepen van maximaal 8 personen
  • Veel ruimte voor jouw persoonlijke leerdoelen

Studiebelasting

De studiebelasting kan per individu verschillen. Het toepassen van de opgedane kennis en het uitvoeren van de praktijkopdrachten doe je in jouw dagelijkse werk. Het kost je dus geen extra tijd buiten jouw reguliere werktijd om. Voorbereidende opdrachten bedragen maximaal 1 uur studiebelasting.

Investering

€ 595,- (Genoemde bedragen zijn vrij van btw.)

1 dag (9:30 tot 16:30 uur)

  • Geen verborgen kosten
  • Kleine groepen, maximaal 8 personen
  • Inclusief lunch op beide dagen
  • Ervaren en inspirerende trainers
  • 100% tevredenheidsgarantie

Misschien ook interessant?