Training Verkoop Binnendienst

Deze tweedaagse training is geschikt voor medewerkers die met meer vertrouwen en lef commerciële gesprekken willen voeren. Hoe creëer je optimaal kansen en haal je meer rendement uit jouw gesprekken? Hoe zet je een offerte om in een order? In deze training komt het allemaal aan bod. Je krijgt meer inzicht en leert over commerciële gesprekstechnieken, koopsignalen, aankoopmotieven en het binnenhalen van orders. Zo ben jij een volwaardige en succesvolle gesprekspartner.

Voor wie?

Voor iedereen die werkzaam is in een commerciële binnendienst functie of de ambitie heeft voor het doorgroeien naar die functie. Verder is voor deze training geen specifieke vooropleiding of basiskennis vereist.

Leerdoelen afgestemd op jouw situatie

Voorafgaand aan deze verkooptraining vindt altijd een intake plaats. Daarbij krijgen we inzicht in de zaken waar je tegenaan loopt en waar jij aan wilt werken. Van de trainer ontvang je tijdens de training feedback op jouw persoonlijke leerdoelen. Zo nemen we jouw dagelijkse praktijk mee in de training en sluit de training altijd aan op jouw persoonlijke leerbehoefte.

Startdata en Leslocaties

LocatieDatumTijd
in overleg9:30 tot 16:30 uur

Inhoud van de training

Het 2-daagse trainingsprogramma van de training Verkoop Binnendienst

Deze verkooptraining is gericht op jouw rol als medewerker binnendienst. Je leert de precieze behoefte en wensen van de klant achterhalen. Je herkent koopsignalen meteen, voorkomt bezwaren of buigt deze om naar een koopmotief. We gaan dieper in op de structuur van een verkoopgesprek en je leert hoe je jouw product of dienst op zo’n wijze presenteert dat het de best passende oplossing is.

Dit komt er tijdens de training verkoop binnendienst aan bod:

  • Actief werken aan verbinding met je klant
  • Van klantgedrevenheid naar commerciële kansen benutten
  • Verkooppsychologie – aankoopmotieven en besluitvorming
  • Structuur in je telefonische advies- en verkoopgesprekken
  • Vragen, luisteren en doorvragen – analyseren van de vraag- en klantbehoeftes
  • Opwekken van interesse – herkennen van koopsignalen
  • Adviseren en argumenteren in klantvoordelen
  • Voorkomen en wegnemen van weerstanden
  • Afsluiten van de order – diverse technieken
  • Omgaan met emoties, weerstanden en klachten
  • Omgaan met verschillende klantentypen
  • Opvolgen van offertes, leads, informatie en mailingen
  • Telefonische acquisitie / maken van bezoekafspraken
  • Cross- en up-selling
  • Effectief samenwerken met de buitendienst

Jouw resultaten na deze training:

  • Je werkt actief aan verbinding en de relatie met jouw klant
  • Je hebt een klantgerichte/klantgedreven aanpak in elk contact
  • Je vraagt, luistert en vraagt door, gericht op de klantbehoefte
  • Je herkent koopsignalen beter en sluit jouw advies en verkoop hierop aan
  • Je werkt effectiever samen met de buitendienst
  • Je hebt meer structuur in je verkoopgesprekken
  • Je kunt beter omgaan met de verschillende weerstanden
  • Je haalt meer effect uit jouw commerciële gesprekken en vergroot je succes
  • Je bent sterker en overtuigender in de verkoop

Praktische zaken

  • 2 dagen van 9:30 uur tot 16:30 uur
  • Locatie en startmoment in overleg
  • Les in kleine groepen van maximaal 8 personen
  • Veel ruimte voor jouw persoonlijke leerdoelen

Studiebelasting

De studiebelasting kan per individu verschillen. Het toepassen van de opgedane kennis en het uitvoeren van de praktijkopdrachten doe je in jouw dagelijkse werk. Het kost je dus geen extra tijd buiten jouw reguliere werktijd om. Voorbereidende opdrachten bedragen maximaal 1 uur studiebelasting.

Investering

€ 1.185,- (Genoemde bedragen zijn vrij van btw.)

2 dagen (9:30 tot 16:30 uur)

  • Geen verborgen kosten
  • Kleine groepen, maximaal 8 personen
  • Inclusief lunch op beide dagen
  • Ervaren en inspirerende trainers
  • 100% tevredenheidsgarantie

Misschien ook interessant?